Ruud de Wild. Ooit was ‘ie een succesvol 538-DJ, en nu moet hij z’n centen verdienen bij de publieke omroep. En dan moet je iets doen om luisteraars te houden. In Ruud zijn geval is dat ‘inhaken op de actualiteit’. Soms zegt hij nog weleens iets waar hij spijt van krijgt. Nu probeert hij het iets braver, namelijk met een straattaal-journaal. Dat komt natuurlijk na het nieuws dat er een journaal in makkelijke taal start. Wat is er nog makkelijker dan makkelijk? Inderdaad, de taal van de straat.
De straat is hier in Nederland concreet de Golden Earringstraat in Almere-Muziekwijk, maar ook daar wordt straattaal steeds meer ingeburgerd. Lang zal het niet meer duren tot dit het standaardjournaal is, en het gewone journaal alleen voor afwijkende mensen is. Ewa, bro! Hier is uw dagelijkse portie fittie-nieuws, vers uit Damsko! We doen even net of we niet heel ongemakkelijk van Ruud worden. Het voelt toch een beetje alsof je opa hip probeert te zijn. Sorry, Ruud. Gewoon maar weer een plaatje instarten? Via Ruud de Wild.
Lees het artikel op de mobiele website